Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kultura i etyka biznesu oraz społeczna odpowiedzialność firm (CSR) w Indiach. Wprowadzenie do problematyki

Tytuł:
Kultura i etyka biznesu oraz społeczna odpowiedzialność firm (CSR) w Indiach. Wprowadzenie do problematyki
Culture of Business, Business Ethics and Corporate Social Responsibility (CSR) in India. Introduction to the Issues
Autorzy:
Karczewski, Leszek
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/468908.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Filozofii i Socjologii PAN
Tematy:
biznes
gospodarka
kultura
Indie
kulturowe uwarunkowania biznesu
etyka biznesu
społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
business
economy
cultural determinants of business
business ethics
corporate social responsibility (CSR) in India
Źródło:
Prakseologia; 2016, 158/1; 41-64
0079-4872
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest: 1. Pokazanie kulturo¬wych uwarunkowań biznesu w Indiach 2. Przedstawienie faz rozwoju CSR w Indiach oraz działań w tym zakresie firm i różnych organizacji składających się na indyjską infrastrukturę etyczną. 3. Zaprezentowanie wybranych przykładów firm i ich działań z zakresu etyki biznesu i społecznej odpowiedzialności. Główne tezy opracowania można ująć w następujących punktach: 1. Różnorodność kulturowa, tradycyjna etyka indyjska, wpływy brytyjskie, przynależność do tradycji indoeuropejskiej stwarzają szanse dla rozwoju Indii i indyjskiej etyki biznesu i CSR. 2. Istnieje wiele przykładów dobrych praktyk w przeszłości i obecnie w biznesie indyjskim. 3. W ostatnim ćwierćwieczu można zaobserwować dynamiczny rozwój etyki biznesu w Indiach i jej wpływ na ludzi – pracowników firm i interesariuszy zewnętrznych.

The main aim of the article is to examine cultural determinants of business in India, to describe the phases of CSR development in this country, to present the ethical infrastructure in India and to present selected examples of companies and their activities in the field of business ethics and corporate social responsibility. The main thesis can be summarized in the following points: 1. Cultural diversity, traditional Indian ethics, British influence, belonging to the Indo-European tradition, are opportunities for the development of India and Indian business ethics. 2. There are many examples of good ethical and socially responsible practices in Indian business. 3. In the last 25 years the dynamic development of business ethics in India and the positive impact of this development on employees and on external stakeholders of companies can be observed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies