The Soundscape of Musical Instrument Museums
Musical instrument museums differ substantially from institutional collections
whose collections are primarily destined for visual appreciation. Adding sound
is a desirable practice, but poses certain challenges due to the dissonance be-
tween necessary protective measures and the need for the exhibits to be heard,
not just seen. The paper examines this conflict and suggests a number of possi-
ble solutions, with examples drawn from selected musical instrument museums
and collections. It also touches upon the problem of imaginary soundscape:
the dissonance experienced by the viewer of silent museum pieces originally
designed to produce sound.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00