Celem pracy było określenie poziomu kompetencji społecznych u osób kończących kurs pilota wycieczek. Poszukiwano także zależności między poziomem kompetencji społecznych a wynikami ocen z końcowego egzaminu praktycznego przeprowadzanego pod koniec kursu. W badaniach uczestniczyło 171 osób w wieku od 20 do 39 lat rekrutowanych spośród osób kończących kurs pilotów wycieczek. Do badań wykorzystano Kwestionariusz Kompetencji Społecznych, służący do diagnozowania kompetencji w trzech rodzajach sytuacji: intymnych, ekspozycji społecznej i wymagających asertywności oraz ogólnego poziomu kompetencji społecznych. Uczestnicy kursu w porównaniu do osób z próby normalizacyjnej uzyskali niższy poziom kompetencji warunkujących efektywność funkcjonowania w sytuacjach intymnych oraz wyższy poziom kompetencji warunkujących efektywność funkcjonowania w sytuacjach ekspozycji społecznej i w sytuacjach wymagających asertywności. Nie wykazano zależności między poziomem kompetencji społecznych a ocenami z egzaminu praktycznego.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00