Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Interindividual Differences and Intraindividual Variability in Emotional Well-being: an Examination of Gender, Time Perspective and Emotion Regulation

Tytuł:
Interindividual Differences and Intraindividual Variability in Emotional Well-being: an Examination of Gender, Time Perspective and Emotion Regulation
Międzyosobnicze różnice i wewnątrzosobnicza zmienność emocjonalnego dobrostanu: płeć społeczna, perspektywa czasowa i regulacja emocji
Autorzy:
Gao, Yu-Jing
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/468058.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Tematy:
emotional well-being
time perspective
emotional regulation
Taiwan
Źródło:
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Psychologica; 2013, 6; 58-71
2084-5596
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study examined Taiwanese undergraduates’ trajectories of emotional well-being, positive affect, and negative affect over a 16-week period within one semester. The effect of their differences in gender and time perspective profiles on intraindividual variability of weekly affect and associations between time trends of affects and use of two emotional regulation strategies, i.e., reappraisal and suppression, were also investigated. Longitudinal data from 96 undergraduates were analyzed by hierarchical linear modeling (HLM). With time passing, the habitual use of reappraisal was related to the increase of emotional well-being and positive affect and related to the decline of negative affect. By contrast, habitually using suppression was related to an increase of negative affect over time. The main findings also indicated that individuals with balanced time perspective had higher levels of emotional well-being compared to those without balanced time perspective at the baseline of the study. Gender and time perspective profiles were also demonstrated as moderators in the relationship between changes in using emotional regulation strategies on emotional well-being.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies