Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Lech kocha Głupią Ludmiłę. Polacy i stereotypy słowiańskości a "Malowany ptak" Jerzego Kosińskiego

Tytuł:
Lech kocha Głupią Ludmiłę. Polacy i stereotypy słowiańskości a "Malowany ptak" Jerzego Kosińskiego
Le(c)h Loves Stupid Ludmila: Poles, Slav Stereotypes and Jerzy Kosinski’s The Painted Bird
Autorzy:
Hannan, Kevin
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/467611.pdf
Data publikacji:
2005
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło:
ER(R)GO: Teoria – Literatura – Kultura; 2005, 11
1508-6305
2544-3186
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kevin Hannan Le(c)h Loves Stupid Ludmila: Poles, Slav Stereotypes and Jerzy Kosinski’s The Painted Bird The essay examines Jerzy Kosiński’s novel The Painted Bird in the context of the author’s biography (Kosiński’s war-time experiences) and its diverse receptions in Poland and the United States. The ideologies of Political Correctness and multiculturalism have prevented American scholars and the public from relating to the Polish perspective on the book and the events it purports to represent. In conclusion to his analysis, Kevin Hannan states: „The Painted Bird suggests a deceptive distortion of Polish history in the twentieth century, and the book demeans those Poles who risked their lives to save and shelter Jews such as Jerzy Kosiński”.

Kevin Hannan Le(c)h Loves Stupid Ludmila: Poles, Slav Stereotypes and Jerzy Kosinski’s The Painted Bird The essay examines Jerzy Kosiński’s novel The Painted Bird in the context of the author’s biography (Kosiński’s war-time experiences) and its diverse receptions in Poland and the United States. The ideologies of Political Correctness and multiculturalism have prevented American scholars and the public from relating to the Polish perspective on the book and the events it purports to represent. In conclusion to his analysis, Kevin Hannan states: „The Painted Bird suggests a deceptive distortion of Polish history in the twentieth century, and the book demeans those Poles who risked their lives to save and shelter Jews such as Jerzy Kosiński”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies