Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tożsamość hybrydyczna

Tytuł:
Tożsamość hybrydyczna
Hybrid Identity
Autorzy:
Szczęsna, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/467303.pdf
Data publikacji:
2004
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło:
ER(R)GO: Teoria – Literatura – Kultura; 2004, 9
1508-6305
2544-3186
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article points to contemporary revaluations and reinterpretations taking place in the sphere of signification and construction of the cultural text whose vital feature becomes the emergence of semiotic, stylistic and media-related hybrids (advertising, the Internet). Hybrid identities inspire new forms of textuality characterised by the semiotic (semantic and syntactic) co-dependence of sign systems co-generating the message. Hybridization leads to vital changes in the functioning of the sign and of the text while a textual agreement becomes the main rule governing the new forms of textuality. The hybrid nature of commercial advertising is underlined by the latter’s ontic character: it is simultaneously a singular text, a genre, a form of discourse, an element of social interexchange and a component of the marketing process. Its multi-media, transsemiotic and intertextual nature combines textual forms until now considered stylistically incompatible or even self-excluding.  

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies