Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Preferencje i aktywność turystyczna Polaków w wieku 50 plus

Tytuł:
Preferencje i aktywność turystyczna Polaków w wieku 50 plus
Preferences and tourist activity of Poles over the age 50 years
Autorzy:
Gorna, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/4667.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie. Wydawnictwo Uczelniane
Źródło:
Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Kultura Fizyczna; 2015, 14, 1
1895-8680
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Turystyka osób starszych zaczyna odgrywać coraz większą rolę na rynku turystycznym. Ta grupa osób dysponująca stałym dochodem i wolnym czasem, o coraz wyższym poziomie wykształcenia i różnorodnych preferencjach staje się ważnym i znaczącym segmentem odbiorców usług turystycznych. Dostrzegając zachodzące przemiany demograficzne, rynek turystyczny, a głównie oferenci usług turystycznych, powinni przygotowywać już dzisiaj odpowiednio urozmaiconą i bogatą ofertę skierowaną do tej grupy osób. W literaturze przyjmuje się umownie jako kryterium przynależności do tej grupy ukończenie 50 roku życia. Artykuł jest próbą analizy aktywności turystycznej Polaków w wieku powyżej 50 roku życia. Na podstawie dostępnych danych statystycznych i wyników badań naukowych autorka wskazuje trendy rozwoju turystyki w tej grupie wiekowej, przykłady dobrych praktyk w innych krajach i rekomendacje dla organizatorów turystyki i podmiotów z nią związanych.

The senior tourist is beginning to play an increasing role in the tourist market. This group of people with a fixed income , more free time and increasingly higher levels of education are now an important and significant segment of the market. Recognizing this demographic, the tourist industry should be prepared to offer a rich variety of services for this group of people. In the literature, the generally accepted age for this group is 50 yrs plus. This article analyzes the tourist activity of Poles over the age of 50 years from statistical data and research results. The author shows how the tourist market has developed in this age group, demonstrates examples of good practice in other countries and outlines recommendations for tour operators.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies