Tytuł pozycji:
Kształcenie nauczycieli przedszkoli w Polsce w wymiarze instytucjonalnym / Kindergarten teacher training in Poland in institutional dimension
- Tytuł:
-
Kształcenie nauczycieli przedszkoli w Polsce w wymiarze instytucjonalnym / Kindergarten teacher training in Poland in institutional dimension
- Autorzy:
-
Cieśleńska, Beata
- Powiązania:
-
https://bibliotekanauki.pl/articles/466599.pdf
- Data publikacji:
-
2018
- Wydawca:
-
Mazowiecka Uczelnia Publiczna w Płocku
- Źródło:
-
Rocznik Towarzystwa Naukowego Płockiego; 2018
0860-5637
2657-7704
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Streszczenie: Kształcenie nauczycieli przedszkoli zajmuje w polskim systemie edukacyjnym ważne miejsce. Zmiany w obrębie instytucjonalnych form kształcenia nauczycieli dokonywały się przez wiele lat w sposób złożony i często zależny od polityki oświatowej państwa. Wszystkim modyfikacjom przyświecała myśl stworzenia modelu nauczyciela małych dzieci, który kształciłby w oparciu o samodzielność, refleksyjność i kreatywność.Słowa kluczowe: kształcenie, nauczyciel, przedszkole.Summary:Education of kindergarten teachers takes an important part of Polish educational system. Changes in the institutional forms of teachers' education have been introduced for many years in a complex way and were often dependent on the education policy of the country. Each modification served the purpose of creating a model of a teacher working with small children who would educate them on the basis of independence, reflectiveness and creativity..Keywords: education, teacher training, teacher, kindergarten.