Diagnoza i ocena osiągnięć muzycznych uczniów na lekcjach muzyki w szkole podstawowej – wybrane wątki z badań własnych Diagnosis and assessment of achievements in primary education music lessons - selected issues out of (authors) own research
Artykuł jest obszerną wersją wyników badań nad
ocenianiem w powszechnej edukacji muzycznej. Ze względu na wielość
i złożoność problemów związanych z czynnościami oceniania na
lekcjach muzyki, głównie leżących po stronie zróżnicowanych zdolności
muzycznych uczniów, a co za tym idzie uznaniowości, chwilowości,
subiektywizmu, atrybucji i innych zmiennych zakłócających procesy
oceniania, wątek ten stał się niezwykle interesujący i jednocześnie
trudny do badania. Przedstawione wyniki stanowią asumpt do dalszych
eksploracji badawczych w tym zakresie.
The article is an extensive version of research on the
(process of) assessment in general music education. Due to the plurality
and complexity of problems related to the activities of assessment during
the music lessons, mainly owing to the pupils' diversified musical
aptitudes, and, consequently, to discretion, temporariness, subjectiveness,
attribution and other variables disrupting the process of assessment, this very motif has became very intriguing and at the same time, difficult
to be examined. The results presented do constitute the basis for further
research explorations in this matter.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00