Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Słabości sektora innowacyjnego a edukacja w Polsce

Tytuł:
Słabości sektora innowacyjnego a edukacja w Polsce
The weakness of innovation sector and education in Poland
Autorzy:
Wierzbicki, Andrzej P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/465307.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Komitet Prognoz Polska 2000 Plus PAN
Tematy:
potrójna helisa
finansowanie nauki a sektor innowacyjny
innowacyjność a kreatywność
źródła kreatywności
triple helix
financing of science and innovative sector
innovativeness and creativeness
sources of creativeness
Źródło:
Przyszłość. Świat-Europa-Polska; 2013, 1; 76-84
1895-0949
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł omawia najpierw pojęcie sektora innowacyjnego i jego rozumienie jako triady, potrójnej helisy, następnie podstawowe przyczyny słabości sektora innowacyjnego w Polsce. Omówione są też zmiany sektora innowacyjnego wniesione przez rewolucje informacyjną, rozróżnienie innowacji przełomowych i powszednich wraz z różnicami dynamiki ich penetracji społecznej, rozróżnienie innowacyjności i kreatywności wraz z różnym pojmowaniem źródeł kreatywności, wreszcie wnioski co do stymulacji kreatywności poprzez kształcenie oraz ogólne wnioski dla Polski.

The paper discusses first the concept of innovation sector and its understanding as a triad, triple helix, then the fundamental reasons for the weakness of innovation sector in Poland. Further discussed are the changes of innovation sector due to informational revolution, the distinction of breakthrough innovations and everyday innovations together with their different dynamics of social penetration, the distinction between innovativeness and creativeness together with diverse understanding of the sources of creativeness, finally conclusions concerning the stimulation of creativeness by education and general conclusions for Poland.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies