Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Indywidualizacja oferty turystycznej jako konsekwencja trendów konsumpcyjnych i turystycznych

Tytuł:
Indywidualizacja oferty turystycznej jako konsekwencja trendów konsumpcyjnych i turystycznych
Tourist offer individualisation as a consequence of consumer and tourist trends
Autorzy:
Meyer, Beata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/465111.pdf
Data publikacji:
2015-09-30
Wydawca:
Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Tematy:
oferta turystyczna
trendy turystyczne
zachowania konsumentów
tourist offer
tourist trends
consumer behaviour
Źródło:
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu; 2015, 50; 59-66
0239-4375
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Consumers’ expectations and needs concerning tourist travelling are to a considerable degree shaped by the trends dominating in the given period. Contemporarily, sustainable development remains the most significant developmental megatrend; it refers to all aspects of socio-economic systems operating, including tourism. Apart from the trends identifying tourist phenomena, it is the progressing process of individualisation (one of the consumer magatrends) that exerts an exceptionally strong influence on the decisions concerning the level of tourist offer personalisation; the process is additionally intensified by the trend of hyper-personalisation. The trends determine the necessity to adjust the tourist offer to the individual needs and expectations of potential tourists. This refers not only to individual tourists, but to mass tourism as well. In the case of individual tourism, offer personalisation has now assumed a new dimension, which consists in basing the travel on the analysis of the customer’s personality and taste. In mass tourism, where there is, by definition, less space for offer individualisation, more and more possibilities of travel personalisation are emerging, and prognoses indicate that profiling and personalising offers for mass tourism participants will also be indispensable in the future.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies