Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Użytkownicy produktów i usług sportowych a regulacje dotyczące sportu w Tatrzańskim Parku Narodowym

Tytuł:
Użytkownicy produktów i usług sportowych a regulacje dotyczące sportu w Tatrzańskim Parku Narodowym
The consumers of sports products and services in the context of sport-related regulations in the Tatra National Park
Autorzy:
Białkowski, Cezary
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/464984.pdf
Data publikacji:
2017-04-28
Wydawca:
Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Tematy:
konsument
produkt sportowy
regulacja
Tatrzański Park Narodowy
udostępnianie
onsumer
sports product
regulation
the Tatra National Park
availability
Źródło:
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu; 2017, 56; 52-64
0239-4375
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel badań. Działalność człowieka w zakresie gospodarki (w tym w obrębie marketingu sportowego) musi być dziś skonfrontowana z aspektami ochrony środowiska. Celem badania było przedstawienie jednego z uwarunkowań (regulacje dotyczące ruchu), dotyczącego praktykowania wybranych dyscyplin sportu i usług z nimi związanych na obszarze Tatrzańskiego Parku Narodowego, które wpływa potencjalnie na kształtowanie się dóbr i usług w sporcie w tej geograficznej lokalizacji względem ich użytkowników. Materiał i metody. Do stworzenia opracowania wykorzystane zostały dostępne dane prezentowane przez Tatrzański Park Narodowy oraz obserwacja bezpośrednia. Wyniki. Dowiedziono, że istnieją pewne obostrzenia, które oddziałują na obecność sportowców na terenie polskiej części Tatr. Przekładają się one głównie na kanalizację takiego ruchu, jak też reglamentację dostępu do powyższych zasobów. Oddziałuje to również na stan infrastruktury, a w konsekwencji – na zachowania konsumentów. Wnioski. Czynniki regulacji ruchu turystycznego i sportowego w TPN wpływają na podaż dóbr, jaka dotyczy rynku sportowego w postaci produktu sportowego sensu largo.

Background. Nowadays, human activity in economy (including sports marketing) must be confronted with environment protection. The aim of the research was to present one of the conditions (regulations) for practicing selected sports disciplines and supplying related services in the Tatra National Park, a factor potentially influencing the development of sports products and services in this area. Material and methods. In the paper, data provided by the Tatra National Park were used, as well as direct observation. Results. The research proved that some restrictions had an impact on the presence of sportspeople in the Polish part of the Tatra Mountains. These translate mainly into controlling the traffic and limiting the availability of resources. They also influence sports infrastructure and, as a consequence, the consumers’ behaviour. Conclusions. Factors regulating tourist and sports activities in the Tatra National Park affect the supply of goods in the sports market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies