Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Próba określenia związku między sprawnością motoryczną a popularnością uczniów w klasie szkolnej

Tytuł:
Próba określenia związku między sprawnością motoryczną a popularnością uczniów w klasie szkolnej
An attempt to determine the relationship between students` motor efficiency and their popularity in the class
Autorzy:
Kapik-Gruca, Krystyna
Gruca, Karolina
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/464882.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Tematy:
motor efficiency
popularity and unpopularity
student
school
Źródło:
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu; 2013, 40; 70-75
0239-4375
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Background. The aim of the study was to determine the class hierarchy and to find out if there is a relationship between students’ physical fitness and their popularity in the class. Material and method. The research was carried out on fifth grade students of primary school. In the research the following techniques were employed: 1. classic sociometric techniques based on two criteria (personal ties, i.e. “mate at the same desk” and material ties, i.e. “class council”) and Korczak’s “plebiscite of kindness and reluctance”, 2. the physical fitness test by Z. Chromiński. Measurement of students’ motor performance was assessed by Chromiński’s test. The maximum number of points students could get in each trial was 100, and the minimum was 0. The student’s popularity in the class was calculated adding up the numbers of choices received in all three sociometric techniques. It was assumed that a popular student (with a high acceptance rate) is the one who accumulated the positive choices from at least half of the class and is not rejected (discarded) by more than 33% of his/her classmates. On the contrary, an unpopular student (with a very low or low acceptance rate) is one who received only negative choices, or was ignored in the selections (both positive and negative) or his ratio of positive and negative choices was 1 to 3. Conclusions. There was a low correlation found between students’ popularity and their physical fitness.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies