Badania preferencji konsumenta na przykładzie Centrum Sportowo-Konferencyjnego w Gniewinie Research on consumer preferences on the example of the Gniewino Sport and Conference Centre
Cel badań. Celem pracy było zdefiniowanie czynników mających wpływ na decyzję klienta w zakresie wyboru obiektu hotelarskiego o profilu sportowym na organizację obozu. Materiał i metody. Badaniami objęto 69 klubów sportowych z 7 krajów, które przebywały na obozach sportowych w Centrum Sportowo Konferencyjnym Gniewinie w latach 2014–2015. Zastosowano metodę sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety własnego autorstwa. Po zakończonych obozach w 2014 r. uczestnicy badania musieli samodzielnie sformułować treść odpowiedzi. Na drugim etapie badań, po dokonaniu analizy wyników pierwszego etapu, opracowano kwestionariusz ankiety zawierającą pytanie tabelaryczne określające siedem najważniejszych preferencji. Do ankiety wybrano preferencje, które zostały wskazane przez respondentów dziesięć lub więcej razy. Wyniki. Głównym kryterium wpływającym na wybór obiektu przez grupę sportową okazały się infrastruktura sportowa oraz poziom usług gastronomicznych. W dalszej kolejności wybrano cenę pakietu, poziom obsługi, lokalizację obiektu, standard pokoi, możliwość rozegrania meczów towarzyskich. Wnioski. Badania pozwoliły określić, jakie preferencje są najważniejsze dla grup sportowych przy wyborze hotelu do organizacji zgrupowania. Uzyskano odpowiedź, w jakich obszarach hotel powinien rozwijać się dynamicznie, aby uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku.
Background. The aim of the research was to define the factors affecting the client’s decisions regarding the choice of given a hotel facility with a sports profile. Material and methods. The study involved 69 sports clubs from 7 countries that stayed at sports camps at the Gniewino Sport and Conference Centre in years 2014–2015. The method of a diagnostic survey with the author’s own questionnaire was used. After the camps ended in 2014, the participants were to formulate the content of the answer themselves. At the second stage of the research, after analysing the results of the first stage, a questionnaire was developed containing a tabular question that identified seven most important preferences. The questionnaire involved the preferences that had been indicated at least ten times by the respondents. Results. The main criteria affecting the choice of a hotel for a sports group were the sports infrastructure and the level of catering services. Next, the following were selected: package price, level of service, facility location, room standard, possibility of playing friendly matches. Conclusions. The research allowed to determine what preferences were most important for sports groups when choosing a hotel to organize a camp. The results showed which areas the hotel should develop dynamically to gain competitive advantage on the market.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00