Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Socjalizacja konsumentów sportu

Tytuł:
Socjalizacja konsumentów sportu
Socialization of sport consumers
Autorzy:
Lenartowicz, Michał
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/464606.pdf
Data publikacji:
2017-06-14
Wydawca:
Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Tematy:
konsumpcja sportowa
socjalizacja
kibicowanie
media masowe
stadiony
sport consumption
socialization
sports fans
mass media
sports stadia
Źródło:
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu; 2017, 57; 62-72
0239-4375
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Sport jest współcześnie ważnym elementem medialnej kultury konsumpcyjnej. Socjalizację do sportu, w której ważną rolę odgrywa rodzina, rozumie się zwykle jako proces wdrażania jednostek do aktywnego uczestnictwa w rywalizacji sportowej. Wiąże się ona jednak także z wdrażaniem do bezpośredniej lub medialnej konsumpcji sportu w roli kibica i kształtowaniem postaw wobec sportu jako elementu kultury. Wykorzystując literaturę przedmiotu, w artykule przeanalizowano uwarunkowania socjalizacji do konsumpcji sportowej, a także przemiany kultury kibicowania związane z przeobrażeniami koncepcji wykorzystania stadionów sportowych i nowych technologii informatycznych w sporcie. Zasygnalizowano również zagrożenia związane z socjalizowaniem konsumentów sportu rozumianego jako elementu kultury konsumpcyjnej.

Sport is an important element of mass media consumer culture. Socialization into sport is usually perceived as a process of introducing individuals into active participation in sports competition, with family as an important factor. It also refers, however, to promoting direct and indirect consumption of sport and shaping attitudes toward sport as an element of culture. On the basis of the subject literature, the author analysed the conditioning of socialization into sport consumption, as well as the transformations of sports fandom culture related to changes in the concept of utilizing sport stadia and new information technologies in sport. Some threats bound with socializing consumers of sport understood as a consumption culture element were also indicated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies