Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Retrospektywny obraz nauczyciela wychowania fizycznego a postawa studenta wobec aktywności fizycznej

Tytuł:
Retrospektywny obraz nauczyciela wychowania fizycznego a postawa studenta wobec aktywności fizycznej
A retrospective image of the P. E. teacher versus the students` attitude towards physical actvity
Autorzy:
Kumala, Regina
Krzak, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/464538.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu
Tematy:
P. E. teacher
attitude towards physical activity
Źródło:
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu; 2013, 40; 36-41
0239-4375
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Background. The authors got interested in the problem of the P.E. teacher’s role on various stages of the school education, particularly the ways of forming in pupils a proper attitude towards taking up physical activity in everyday life, also after leaving school. The approach is often defined as a permanent organization of emotional, motivational and incentive cognitive processes, associated with a given aspect of the individual’s world: in the case of this study it is motor activity. Material and methods. The research comprised 129 students of three colleges, namely: Wroclaw University, University School of Physical Education in Wroclaw and The Witelon University of Applied Sciences in Legnica, who as representatives of the selected age group, thanks to their retrospective look at the image of P.E. teacher from years of their compulsory education, may become sources in invaluable knowledge about the role of the teacher with reference to the forming of such attitudes towards taking the physical activity in their daily living. The diagnostic survey was used, i.e. a questionnaire designed by the authors. Results. Only Wroclaw University students had a negative image of their P.E. lessons, which resulted in lower physical activity. Students of the other two schools liked their P.E. lessons and indicated relax and pleasure as the main motives of taking up physical activities. Conclusions. The study confirmed the importance of the P.E. teacher for the future attitude towards physical activity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies