Przedmiotem artykułu jest zjawisko anfalfabetyzmu i niskiego poziomu alfabetyzmu w Stanach Zjednoczonych. Rozważania koncentrują się wokół takich zagadnień, jak: kwestie definicyjne; podejście do problemu analfabetyzmu w Stanach Zjednoczonych; skala zjawiska w świetle badań PISA i ogólnokrajowych sondaży dotyczących alfabetyzmu dorosłych prowadzonych w latach 1992 i 2003 oraz stosowane współcześnie metody alfabetyzacji, ze szczególnym uwzględnieniem metod stosowanych w jednym z ośrodków alfabetyzacyjnych w Chicago.
The subject of the article is the phenomenon of illiteracy and the low literacy rate in the United States. Consideration centres around such issues as: definition, approach towards illiteracy in the United States; the scale of the phenomenon in light of PISA studies and national polls regarding adult literacy performed in the years 1992 and 2003, as well as contemporary methods for basic reading, with particular consideration given to the method used in one literacy centre in Chicago.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00