W tekście podjęto próbę charakterystyki grupy młodych osób, funkcjonujących poza rynkiem pracy i systemem edukacyjnym. W artykule zaprezentowano charakterystykę uwarunkowań indywidulanych, społecznych oraz ekonomicznych decydujących o niepodejmowaniu aktywności typowych dla młodych dorosłych. Zagadnienie przynależności do NEET ulokowano w perspektywie cech rozwojowych młodych dorosłych. Ważną częścią artykułu jest zaprezentowanie rozwiązań edukacyjnych minimalizujących bierność edukacyjną, zawodową i społeczną NEET.
The text attempts to describe a group of young persons, being outside the job market and the system of education. The article presents characteristics of indi- vidual, social and economic factors, determining resignation from activities typical for young adults. The issue of belonging to NEET was situated in the perspective of developmental features of young adults. An important part of the article is pre- sentation of educational solutions, minimising educational, professional and social passiveness of NEETs.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00