Sprechende Chatbots im Fach(fremd)sprachenunterricht und im berufsbezogenen Fremdsprachenunterricht Talking chatbots in vocationally-oriented foreign language teaching
This paper addresses the problem of verbal interaction and language mediation in specialized language
instruction in relation to a system design of the so-called ‘talking chatbots’. The first part includes
terminological clarification. The analysis is limited to the most relevant terms: chatbot, oral interaction
and oral language mediation. The second part shows the extent of which the two areas appear: interdisciplinary language teaching and vocational language learning, overlapping with each other, and the role
played by the linguistic ability to act. The subsequent parts focus on oral interaction and language
interpretation, and their modeling through digital dialogue systems, followed by a conclusion and a
brief outlook on didactic implications. The basis for the considerations are, inter alia, Searle’s theory of
speech acts and Siemens’ connectivism.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00