Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The use of the selected lexical and function words to, there, before by L2 Polish users at different proficiency levels

Tytuł:
The use of the selected lexical and function words to, there, before by L2 Polish users at different proficiency levels
Autorzy:
Świątek, Artur
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/463470.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydział Lingwistyki Stosowanej
Tematy:
lexical words
function words
comprehension,
use
L2 Polish users
Źródło:
Lingwistyka Stosowana / Applied Linguistics / Angewandte Linguistik; 2017, 21; 167-173
2080-4814
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The objective of this article will be both the theoretical and the practical analysis of the use of the selected English lexical and function words (to, there, before) by Polish users of English representing different proficiency levels. The practical part, in particular, will concern the use of the afore-mentioned, selected words comprising both categories based on the available corpus of L2 users (PELCRA – PLEC). The first acronym refers to Polish and English Language and Corpora for Research and Applications (PELCRA), which is the result of scientific work of the scholars from the University of Łódź. The other one (PLEC), stands for PELCRA English Learner Corpus (see the Bibliography section below). It is commonly known that learners/ students may demonstrate their awareness and professional knowledge with reference to the basic use and comprehension of words in their primary meaning, namely lexical words. The problems arise when they need to confront their current knowledge and awareness while discovering that some words are ambiguous or polysemous. Hence the idea of such research, the intention of which is to validate the students’ performance when faced with words, which are only seemingly simple and predictable.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies