Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Visible Learning to Enhance Learner’s Participation: an intervention for undergraduate students

Tytuł:
Visible Learning to Enhance Learner’s Participation: an intervention for undergraduate students
Autorzy:
Vázquez, Alfredo Abdel Jacobo
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/462680.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie
Tematy:
visible learning
intervention
action research
nauczanie wizualizacyjne
interwencja
badanie dynamiczne
Źródło:
Language. Culture. Politics. International Journal; 2019, 1; 47-65
2450-3576
2719-3217
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The objective of this action research focuses on exploring the experience of 22 students from the Universidad del Valle de México Campus Guadalajara Sur, in the State of Jalisco, Mexico who experienced three specific Visible Learning (VL) strategies as a learning intervention to promote participation in class using English as a foreign language (L2). Throughout the action research based on this intervention and the VL strategies used and by using different instruments within the methodological framework to collect data, the experience of the participants was proven to be mostly positive. The level of participation in class increased and the three strategies selected and used for this specific context were acknowledged as an aid for a paradigm shift from previous learning experiences at lower educational levels. During the early days of the implementation, difficulties arose due to preconceived ideas, therefore, represented an initial resistance. The results reveal that the adaptation process requires effort, perseverance, and discipline in order to decrease anxiety levels when performance and intervention in class take place. However, once participants develop the required competencies and confidence when experiencing the strategies; motivation increases. These findings contribute to a better understanding of the role that VL might represent in the improvement process of learning English as a foreign language. Additionally, certain conditions and areas of opportunity present during its utilization are described. According to the above-mentioned data, the present research contributes considerably as an aid for an effective implementation of VL in the teaching learning process of a foreign language.

Działanie przewodnie niniejszego badania skupia się na penetracji doświadczenia 22 studentów, Uniwersytetu del Valle de México Campus Guadalajara Sur,w Meksyku – w Stanie Jalisco, w zakresie trzech specyficznych strategii uczenia przez wizualizację (VL), traktowanego jako nauczanie interwencyjne, celem wzmocnienia czynnego uczestnictwa w zajęciach przy wykorzystaniu angielskiego jako języka obcego (L2). Dzięki dynamice badania opartego na nauczaniu interwencyjnym z wykorzystaniem strategii wizualizacyjnych (VL) jak również przy wykorzystaniu różnorodnych instrumentów metodologicznych celem zebrania danych, doznania uczestników okazały się ze wszech miar pozytywne. Poziom uczestnictwa w zajęciach podniósł się zaś trzy wybrane i wykorzystane do celów badań strategie sprawdziły się jako pomoc dydaktyczna służąca do dokonania zmian w rutynie wyniesionej z wcześniejszego procesu dydaktycznego na niższych poziomach nauczania. Na wcześniejszym etapie badań pojawiły się trudności wynikające z zakorzenionych poglądów, co tworzyło pewien czynnik oporu. Wyniki pokazują, że proces adaptacyjny wymaga wysiłku, wytrwałości i zdyscyplinowania, celem obniżenia poziomu napięcia kiedy zajęcia dydaktyczne są w toku. Niemniej jednak, jak tylko uczestnicy rozwiną oczekiwane kompetencje i pewność siebie za sprawą stosowanych strategii, motywacja wzrasta. Obserwacje te przyczyniają się do lepszego zrozumienia roli, jaką nauczanie wizualizacyjne (VL) mogłoby odegrać w usprawnieniu nauczania angielskiego jako języka obcego. Ponadto, opisane są pewne uwarunkowania i możliwości występujące w trakcie badań. Stosownie do wspomnianych powyżej danych, niniejsze badania wnoszą znaczny wkład w postaci ukazania narzędzia pozwalającego na efektywne wprowadzenie nauczania wizualizującego (VL) do procesu uczenia się i nauczania angielskiego jako języka obcego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies