Obecnie w dużej części przekazów reklamowych występują kobiety, dlatego też w pracy
przyjrzano się w jaki sposób ukazywana jest kobiecość w reklamie. W tekoecie zostały
ukazane stereotypowe role kobiety tradycyjnej i kobiety nowoczesnej. Jak wynika z analizy
literatury sposób stereotypizacji kobiet zależy od tego, do kogo kierowany jest dany
komunikat reklamowy. W niniejszej pracy wykazano w jaki sposób instrumentalizowana
jest kobiecość w reklamie internetowej. Celem rozważań jest także określenie cechy
poszczególnych typów wizerunku kobiet w reklamie. W odniesieniu zostało przeprowadzone
badanie jakościowe polegające na analizie treści przekazów reklamowych
umieszczonych na stronach ogólnoinformacyjnych, a także na portalach skierowanych
kolejno do kobiet i mężczyzn. Wśród nich szczególną uwagę warto zwrócić na ustalenie,
w myśl którego współcześnie mamy do czynienia ze znacznym rozróżnieniem reklam
w zależności od grupy docelowej. Wynika z tego, że w reklamach skierowanych do kobiet
uwypuklane są zupełnie inne aspekty kobiecooeci, niż w reklamach przeznaczonych do
mężczyzn, w związku z odmiennym postrzeganiem kobiecości przez te grupy docelowe.
Currently, a large part of the advertising messages are women, therefore, the thesis
explores how updated is femininity in advertising. In the text are shown the
stereotypical roles of modern woman and traditional woman. According to literature
analysis, stereotyping of women is dependent on this, who headed the advertising
message. In this thesis it has been shown how used is femininity in advertising. The
aim of the discussion is also necessary to specify the characteristics of the various types
of the image of women in advertising. To this end was carried out qualitative study
consisting of an analysis of the content of advertisements placed on the informational
websites, as well as on targeted to men and women. Among them it is worth to pay
special attention to determine that today we are dealing with a significant distinction
between advertising based upon target audience. It follows that the ads aimed at women are therefore strongly in favour of a completely different aspects of femininity
than in ads for men, in connection with a different perception of femininity by these
target groups.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00