Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kobieta w reklamie

Tytuł:
Kobieta w reklamie
Woman in Advertising
Autorzy:
Widera, Marcela
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/462365.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Opolski
Tematy:
Wizerunek
instrumentalizacja
stereotyp
reklama
kobieta.
Image
instrumentalization
stereotype
advertising
woman.
Źródło:
Studia Krytyczne/ Critical Studies; 2017, 4; 113-130
2450-9078
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obecnie w dużej części przekazów reklamowych występują kobiety, dlatego też w pracy przyjrzano się w jaki sposób ukazywana jest kobiecość w reklamie. W tekoecie zostały ukazane stereotypowe role kobiety tradycyjnej i kobiety nowoczesnej. Jak wynika z analizy literatury sposób stereotypizacji kobiet zależy od tego, do kogo kierowany jest dany komunikat reklamowy. W niniejszej pracy wykazano w jaki sposób instrumentalizowana jest kobiecość w reklamie internetowej. Celem rozważań jest także określenie cechy poszczególnych typów wizerunku kobiet w reklamie. W odniesieniu zostało przeprowadzone badanie jakościowe polegające na analizie treści przekazów reklamowych umieszczonych na stronach ogólnoinformacyjnych, a także na portalach skierowanych kolejno do kobiet i mężczyzn. Wśród nich szczególną uwagę warto zwrócić na ustalenie, w myśl którego współcześnie mamy do czynienia ze znacznym rozróżnieniem reklam w zależności od grupy docelowej. Wynika z tego, że w reklamach skierowanych do kobiet uwypuklane są zupełnie inne aspekty kobiecooeci, niż w reklamach przeznaczonych do mężczyzn, w związku z odmiennym postrzeganiem kobiecości przez te grupy docelowe.

Currently, a large part of the advertising messages are women, therefore, the thesis explores how updated is femininity in advertising. In the text are shown the stereotypical roles of modern woman and traditional woman. According to literature analysis, stereotyping of women is dependent on this, who headed the advertising message. In this thesis it has been shown how used is femininity in advertising. The aim of the discussion is also necessary to specify the characteristics of the various types of the image of women in advertising. To this end was carried out qualitative study consisting of an analysis of the content of advertisements placed on the informational websites, as well as on targeted to men and women. Among them it is worth to pay special attention to determine that today we are dealing with a significant distinction between advertising based upon target audience. It follows that the ads aimed at women are therefore strongly in favour of a completely different aspects of femininity than in ads for men, in connection with a different perception of femininity by these target groups.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies