Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Recenzja: Katarzyna Pawlikowska, Dominika Maison, Polki. Spełnione profesjonalistki, rodzinne panie domu, czy obywatelki świata?, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2014, ss. 268.

Tytuł:
Recenzja: Katarzyna Pawlikowska, Dominika Maison, Polki. Spełnione profesjonalistki, rodzinne panie domu, czy obywatelki świata?, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2014, ss. 268.
Autorzy:
Kotowska-Wójcik, Olga
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/461792.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Źródło:
Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne; 2015, 13; 130-133
2299-2367
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W tej obszernej publikacji na 262 stronach, w 13 rozdziałach merytorycznych autorki opisują wyniki badania ilosciowego "Polki same o sobie" zrealizowanego w 2013 r. przez Dom Badawczy Maison i Garden of Words na ogólnopolskiej, losowo-kwotowej póbie 600 kobiet w wieku od 18 (lub 17 jak napisano w załączniku do 70. roku życia. Dopełnieniem tego badania był komponent jakościowy - pogłębione wywiady intelektualne z 60 kobietami, prowadzone pod kierownictwem dr hab. prof. UW Dominiki Maison we współpracy z Darią Affeltowicz oraz Aleksandrą Świerczewską z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego [s. 8, 265]. Dodatkowym walorem naukowym publikacji są załączniki podające więcej informacji o obydwu częściach badania. Niedosyt może budzić brak zamieszczonego narzędzia stosowanego w badaniu ilościowym, czy brak szczegółów metodologicznych prowadzonej analizy. Z tego względu nalezy uznać, że publikacja ma raczej charakter publicystyczny niż naukowy i kierowana jest do szerszego grona odbiorców, nie tylko do socjologów, psychologów, badaczy rynku czy analityków mediów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies