Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sektor kreatywny a przestrzenie publiczne w Warszawie

Tytuł:
Sektor kreatywny a przestrzenie publiczne w Warszawie
Creative sector and public spaces in Warsaw
Autorzy:
Dudek-Mańkowska, Sylwia
Fuhrmann, Magdalena
Grochowski, Mirosław
Zegar, Tomasz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/461457.pdf
Data publikacji:
2012-11
Wydawca:
Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego w Warszawie
Tematy:
Warszawa
konkurencyjność
sektor kreatywny
województwo mazowieckie
rozwój regionalny
Warsaw
competitiveness
creative sector
Mazowieckie Voivodsip
regional development
Źródło:
MAZOWSZE Studia Regionalne; 2012, 11; 147-157
1689-4774
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W ostatnich kilkunastu latach coraz większe znaczenie w rozwoju miast, w tym w kształto-waniu ich przestrzeni publicznej, przypisuje się sektorowi kreatywnemu, na który składają się działalności oparte na indywidualnej twórczości i talencie. Działalność firm kreatywnych ma rosnący udział w generowaniu dochodów miast, stanowi też o ich atrakcyjności inwestycyjnej i osiedleńczej. Rozwój sektora kreatywnego wiąże się z obecnością tzw. klasy kreatywnej, ta zaś jest klasą mobilną, poszukującą atrakcyjnych warunków pracy i zamieszkania. Władze miast tworzą polityki wsparcia tego sektora, widząc w nim ważny czynnik stymulujący rozwój. W artykule przedstawiono kondycję sektora kreatywnego w Warszawie. Podjęto także próbę określenia jego wpływu na kształtowanie się przestrzeni publicznej.

During the last couples of years an increasing role in the processes of cities’ development, including development of their public spaces, has been attributed to the creative sector, which consists of activities based on individual creativity and talent. Activities of creative firms have a growing share in the cities’ revenues base. Creative firms have also impact on attractiveness of cities as places for investments and settlement. The development of the creative sector is associated with the presence of the so-called creative class. Creative class is a mobile one since its members are very active seeking attractive working conditions and high quality living conditions. Cities’ authorities formulate policies to support the creative sector, perceiving it as an important factor to stimulate development. This paper presents the state of development of the creative sector in Warsaw. An attempt was also made to identify its impact on development of public spaces.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies