Przegląd działań wybranych, sieciowych produktów turystycznych subregionu siedleckiego An overview of the activities concerning selected network tourism products of the Siedlce subregion
W latach 2011–2013 Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna (MROT) wraz z interesariuszami rynku turystycznego, realizując projekt Podnoszenie konkurencyjności turystycznej Mazowsza poprzez wdrażanie sieciowych produktów turystycznych, opracowała i skomercjalizowała 16 takich ofert turystycznych.
Zaproponowane sieciowe produkty turystycznych są próbą przezwyciężenia problemu, jakim jest brak integracji pomiędzy ofertą turystyczną Warszawy a walorami dotychczas niewykorzystanymi w subregionach: siedleckim, radomskim, płockim, ciechanowskim i ostrołęckim. Rozwój turystyki poprzez komercjalizację tych usług jest jedną z możliwości ożywienia społeczno-gospodarczego ww. subregionów. Funkcjonowanie produktów turystycznych wymaga ciągłego zaangażowanie liderów i partnerów oraz wsparcia merytorycznego i finansowego ze strony administracji samorządowej województwa i organizacji turystycznych, w tym Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Celem artykułu jest charakterystyka trzech, spośród ww. 16, sieciowych ofert turystycznych: Wielki Gościniec Litewski, Mazowiecka Micha Szlachecka i Kraina Mistrza Twardowskiego funkcjonujących w subregionie siedleckim. W artykule przedstawiono działania promocyjne i organizacyjne podejmowane na rzecz rozwoju takich usług sieciowych i ich umocnienia na rynku turystycznym, na przestrzeni ostatnich 5 lat. Intensywność działań osób zaangażowanych w tworzenie ww. ofert stanowiła podstawę do zakwalifikowania ich przez MROT do grupy produktów najbardziej zaawansowanych w komercjalizacji.
In 2011-2013, the Mazovian Regional Tourist Organization (MROT), along with tourist market stakeholders, implemented a project called “Raising Mazovia’s tourism competitiveness by implementing network tourism products”. In effect, MROT developed and commercialized 16 network tourism products.
The proposed network tourism products are an attempt at overcoming the lack of integration between the tourist offer of Warsaw and the unexploited elements of Mazovia’s subregions: siedlecki, radomski, płocki, ciechanowski and ostrołęcki. The development of tourism through the commercialization of network tourism products is one of the possible ways of reviving these subregions in social and economic terms. The functioning of tourist products requires the constant involvement of product leaders and partners as well as advice, instructions and financial support from the regional government and tourist organizations, including the Mazovian Regional Tourist Organization.
The purpose of this article is to characterize three of the 16 network tourism products developed by MROT in the Siedlce subregion: Wielki Gościniec Litewski (The Great Lithuanian Trade Route), Mazowiecka Micha Szlachecka (The Mazovian Nobleman’s Dish) and Kraina Mistrza Twardowskiego (The Land of Mage Twardowski). The article presents the promotional and organizational activities undertaken over the last 5 years in order to develop network products and strengthen their position on the tourist market. The three Siedlce subregion products were classified by MROT among the most advanced in terms of commercialization thanks to the intense activity of the people involved in their creation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00