This paper describes the current national curriculum of pre-primary education in Slovakia. An area of education focused on the development of literary and linguistic literacy in pre-school children is defined here. Diagnostic competence allows teachers to evaluate children’s level, even regarding initial signs of reading and writing skills, as well as early signs of literacy that manifest themselves before the child starts attending elementary school. The contribution presents the views of teachers pre-primary education on linguistic and literary literacy of children.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00