Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wymagania dotyczące nauczania studentów prawa

Tytuł:
Wymagania dotyczące nauczania studentów prawa
Requirements for teaching law students
Autorzy:
Górnicka, Maria
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/460398.pdf
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Fundacja Pro Scientia Publica
Tematy:
pedagogika
prawo
Polskie Ramy Kwalifikacji sylabusy
wymogi
dorośli
pedagogy
law
Polish Qualifications Framework syllabuses
requirements
adults
Źródło:
Ogrody Nauk i Sztuk; 2019, 9; 205-222
2084-1426
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel badań: Artykuł ma na celu opisanie zewnętrznych i wewnętrznych warunków nauczania w odniesieniu do studentów prawa, akcentując, że na wymogi te wpływa dodatkowy warunek dotyczący specyfiki przedmiotu. Wymogi te zostały odniesione do odpowiednich metod nauczania. Metodologia: W artykule przyjęto metodę dogmatycznoprawną co do opisanych aktów prawnych oraz obserwowano kilka grup studentów prawa i studiowano literaturę pedagogiczną, a także wykonano analizę badania jakościowego czynników, budujących wysokie standardy nauczania z perspektywy studentów prawa. Wyniki: Do zewnętrznych warunków nauczania niepochodzących od studentów należą warunki wynikające ze specyfiki przedmiotu, z aktów prawnych dotyczących nauczania w ogólności i nauczania studentów prawa, ustanowione przez władze państwowe i władze wewnętrzne uczelni, a także polecenia przełożonych oraz reguły moralne. Do zewnętrznych warunków nauczania pochodzących od studentów natomiast należą wiedza, warunki psychiczne, w postaci nastawienia do przedmiotu i do nauczyciela, potrzeby wolności, bycia prowadzonym i akceptacji oraz motywacji, stresu, agresji, postaw osobowościowych a także chorób psychicznych, warunki fizyczne dotyczące możliwości pamięciowych, związanych z koncentracją, myśleniem, notowaniem, ze sposobem uczenia indywidualnego; warunki społeczne, rodzinne, zawodowe i kulturowe studentów. Wewnętrzne warunki zależą od samego nauczyciela i są lustrzanym odbiciem warunków zewnętrznych pochodzących od studentów. Wnioski: Uświadomienie warunków dotyczących nauczania studentów prawa wraz z odniesieniem do odpowiednich metod nauczania jest krokiem w kierunku idealnego nauczania i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu nauczycieli. Ponadto wszystkie te wymagania dotyczące nauczania wpływają na proces oceniania.

Aim of the research: The aim of the article was to describe the external and internal learning conditions in relation to law students, stressing that these requirements are influenced by an additional condition concerning the specificity of the subject. These requirements have been referred to the appropriate teaching methods. Methodology: The paper adopts a dogmatic legal method for the legal acts described, and several groups of law students were observed and pedagogical literature studied, and a qualitative research of the factors which build high standards of teaching from the law student’s perspective were analyzed. Results: The external requirements of teaching not originating from students include conditions resulting from the specificity of the subject, from legal acts concerning teaching in general and the teaching of law students, established by state authorities and internal authorities of the university, as well as orders of superiors and moral rules. The external conditions of teaching from students include knowledge, psychological conditions, attitude towards the subject and the teacher, the need for freedom and conduct and acceptance, motivation, stress, aggression, personality attitudes and mental illness, physical conditions: memory opportunities, opportunities associated with concentration, thinking, quoting, with the way of individual learning, social conditions, family conditions, job conditions and cultural conditions of students. Internal requirements depend on the teacher and are a mirror image of external conditions from students. Conclusions: recognition of the requirements for teaching law students with reference to appropriate teaching methods is a step towards perfect teaching and counteracting teachers' professional burn-out. In addition, all these teaching requirements affect the assessment process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies