Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ muzyki na zapamiętywanie u osób z doświadczeniem muzycznym

Tytuł:
Wpływ muzyki na zapamiętywanie u osób z doświadczeniem muzycznym
The influence of music on memory retention in people with musical experience
Autorzy:
Pius, Karolina
Miętus, Natalia
Olchowik, Agnieszka
Parkitna, Iga
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/460350.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Fundacja Pro Scientia Publica
Tematy:
uczenie się
muzyka
doświadczenie muzyczne
muzycy
teoria podwójnego kodowania Paivio
learning
music
musical experience
musicians
Paivio's theory of dual coding
Źródło:
Ogrody Nauk i Sztuk; 2015, 5; 338-344
2084-1426
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł zawiera przedstawienie, a także analizę przeprowadzonego badania, które dotyczyło zapamiętywania oraz odtwarzania materiału neutralnego podczas słuchania muzyki. Przebadano 87 studentów Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Uzyskane wyniki wskazują, że badani, słuchający muzyki na etapie zapamiętywania informacji zapamiętują średnio o jedną figurę więcej niż badani, którzy na tym etapie słuchali neutralnego szumu. Nie wykryto istotnych różnic pomiędzy grupami, jeśli chodzi o czas i ilość figur odtworzonych w prawidłowej kolejności. Na badaną efektywność nauki nie miały również istotnego wpływu takie zmienne jak: doświadczenie i preferencje muzyczne oraz styl nauki.

This article presents and analyzes research concerning the memorizing and recalling of neutral material while listening to music. 87 students of The Fryderyk Chopin University of Music in Warsaw were questioned. The results obtained indicate that subjects who listen to music while memorizing information on average memorize one item more than subjects who listen to a neutral noise at the same stage. No significant differences were observed between both groups concerning the time of performance and correctness of the order of recalled items. Neither was efficiency of learning was influenced by such variables as musical experience and preferences, or style of learning.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies