Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

WPŁYW OKULARÓW NA SPOŁECZNĄ OCENĘ CECH OSÓB JE NOSZĄCYCH

Tytuł:
WPŁYW OKULARÓW NA SPOŁECZNĄ OCENĘ CECH OSÓB JE NOSZĄCYCH
The effect of wearing glasses on the perceived attributes of the wearer
Autorzy:
Wernecka, Natalia
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/460208.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Fundacja Pro Scientia Publica
Tematy:
stereotypy, okulary, percepcja twarzy, percepcja społeczna, psychologia społeczna
stereotypes, eyeglasses, face perception, social perception, social psychology
Źródło:
Ogrody Nauk i Sztuk; 2016, 6; 169-174
2084-1426
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The way that wearing glasses has an effect on how a person is perceived has been a subject of many studies, usually focusing on the perceived levels of intelligence or attractiveness. I conducted some research dedicated to finding out a number of different characteristics on the perception of which glasses may carry weight, namely: the level of competence, physical prowess, healthiness, prudence, and conscientiousness, along with the usual intelligence and attractiveness. The only attribute unaffected by glasses was intelligence, and in many cases a person's sex seems to be a deciding factor.

Percepcja twarzy w okularach zainspirowała wiele badań, dotyczących głównie ocen inteligencji i atrakcyjności. Jednak nie pojawiły się badania dotyczące innych cech, co do których można zakładać, że ich odbiór zależy od obecności okularów. Zbadałam wpływ noszenia okularów na ocenę atrakcyjności, kompetencji, sprawności fizycznej, inteligencji, rozwagi, zdrowia, sumienności osoby noszącej okulary. Obecność okularów nie wpłynęła jedynie na ocenę poziomu inteligencji. W pozostałych czynnikach zaobserwowano wpływ obecności okularów. W ocenie trzech cech zależał on od płci osoby przedstawionej na zdjęciu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies