Memorial sites pedagogy emphasizes the importance of historical-political education which, in turn, assumes that students, for example, should visit the museums of former Nazi concentration camps. It combines the acquisition of historical knowledge of WW II with self-development and the teaching of socially desirable attitudes, mostly by means of methods subsumed under non-formal education. With the help of memorial sites pedagogy, students can learn how to be tolerant and how to foster anti-discrimination acts. The method also offers a possibility to reinforce the pro-democratic attitudes.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00