Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Information Asymmetry, Signalling and Screening vs. Audit Culture – Selected Challenges for Academic Governance

Tytuł:
Information Asymmetry, Signalling and Screening vs. Audit Culture – Selected Challenges for Academic Governance
Asymetria informacji, sygnalizowanie i screening a kultura audytu – wybrane wyzwania dla ładu akademickiego
Autorzy:
Pietrzak, Michał
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/45903794.pdf
Data publikacji:
2019-02-12
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
academic governance
information asymmetry
signalling
screening
ład akademicki
asymetria informacji
sygnalizowanie
Źródło:
Problemy Zarządzania; 2018, 4/2018 (77); 134-152
1644-9584
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A change can be observed in contemporary academic governance – from a trust-based culture towards the audit culture based on accountability. The purpose of this paper is to discuss the problems of such accountability from the economics-of-information perspective. The approach of the article is founded on a review of the most relevant contributions in the area of information asymmetry, signalling and screening and on the analysis based on deductive reasoning. The main finding of the paper is that asymmetrical information embodied in academic work challenges the management of academic staff. Signalling and screening methods, which are popular in business and relevant for the audit culture in the case of academic environment, face important obstacles. This is due to the specificity of work of academic professionals, which is in fact a credence good. It is also predicted that the pressure towards accountability could be used for redistribution of resources in favour of privileged groups of academic staff; privileged in the sense of easiness of measurement and signalling of research achievements.

Istotnym rysem ewolucji współczesnego ładu akademickiego jest odejście od kultury zaufania na rzecz kultury audytu z jej centralną kategorią rozliczalności. Celem artykułu jest przedyskutowanie problemów związanych z rozliczalnością w kontekście ekonomii informacji. W artykule zastosowano metodę przeglądu literatury z zakresu asymetrii informacji, mechanizmów sygnalizowania i screeningu oraz analizę dedukcyjną. Wykazano, że specyfika pracy akademickiej wiąże się z istotną asymetrią informacji, która rodzi szereg wyzwań wobec zarządzania kadrą naukowo-dydaktyczną. Metody sygnalizowania i screeningu stosowane w relacjach zatrudnienia w biznesie i adekwatne do kultury audytu mogą napotkać trudności w zastosowaniu na uczelniach, w związku ze specyfiką pracy akademików, która nosi znamiona tzw. produktu zaufania. Wskazano również, że dążenie do rozliczalności może prowadzić do redystrybucji zasobów na rzecz grup naukowców o uprzywilejowanej pozycji, jeżeli chodzi o pomiar i sygnalizowanie osiągnięć badawczych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies