In jedem vollen Glase Wein … Emotionen und persuasive Mittel in der Sprache über den Wein und rund um den Wein In jedem vollen Glase Wein … Emotions and Persuasive Means in the Language about and around Wine
Wine is dealt with by scientific disciplines, trade and gastronomy experts, as well as people in their daily lives, but also by poets adoring and/or telling about wine. The attitude of speakers to wine is therefore completely different. Depending on the communication situation and the speaker´s intention, emotions play a very important role. This paper aims to show the extent of emotionality with which the text producers express themselves in various communication areas / situations on wine and also which persuasive language means they use to describe wine in accompanying and advertising texts.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00