XXI w. stanowi epokę, którą cechuje szybki rozwój technologii cyfrowej stanowiącej ważny
element życia codziennego i zawodowego społeczeństwa informacyjnego. Multimedia stanowią
także ważne narzędzie w edukacji i wychowaniu najmłodszego pokolenia, dzieci w wieku przedszkolnym
i młodszym wieku szkolnym, których coraz częściej nazywa się cyberdziećmi dla podkreślenia
roli technologii w ich życiu.
W artykule przedstawiono wyniki badań, których celem było określenie miejsca i roli środków
multimedialnych w życiu dzieci w młodszym wieku szkolnym. Skoncentrowano się głównie
na rodzajach narzędzi, do których dzieci mają dostęp, oraz sposobach ich wykorzystywania.
The 21st century is an epoch that is characterized by fast development of digital technology,
which is an important element of everyday life and work in the information society. Multimedia
are also an important tool in education and upbringing of young generation, children at the preschool
and early school age, who are more and more frequently called cyber-children to underline
the role of technology in their lives.
This article presents results of the studies that aimed at defining place and role of multimedia
applications in life of children at the early school age. It focuses mainly on types of tools that are
accessible for children and their use.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00