Zkušenosti žáka a výuka technických předmětů v současnosti Pupil´s experience and current teaching of technical subjects Umiejętności ucznia rozwijane w ramach współczesnego kształcenia technicznego
Ve stati jsou předloženy teoretické přístupy k problematice zkušeností žáků a jejich významu v konstruktivistické teorii učení. Následuje posouzení vlivu změn zaměření zájmů žáků a jejich zkušeností na výuku technických předmětů. V závěru jsou nastíněna nezbytná opatření v práci učitele těchto předmětů.
The article presents theoretical approaches to the problematics of pupils´ experience and its meaning in the constructivist theory of teaching. Subsequently, the article reviews the influence of changes in pupils´ interests and their experience on technical subjects training. The final part outlines the necessary steps in the work of teachers of these subjects.
W artykule przedstawiono teoretyczne podejścia do problematyki nabywania doświadczenia przez uczniów jego znaczenie w konstruktywistycznej teorii nauczania. Zaprezentowano również wpływ uczenia się przedmiotów technicznych na zmiany w zainteresowaniach i doświadczeniu uczniów. W części końcowej podano konieczne kroki, jakie trzeba podjąć w pracy nauczycieli realizujących tematy techniczne.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00