Tradycjonalista czy innowator? Nauczyciel wobec wyzwań współczesności Traditionalist or innovator? The teacher in the face of the challenges of modernity
Artykuł podejmuje kwestie związane ze zmianą roli nauczyciela, którą wymusza charakter
współczesnych przemian społecznych. Obecna forma edukacji oparta na schematycznym działaniu
i „bezpiecznych” metodach nauczania nie odpowiada potrzebom pokolenia wychowanego
w świecie nowych technologii. Wymagania stawiane współczesnym nauczycielom związane są
z kreowaniem przestrzeni edukacyjnej ucznia, tak by wyzwolić w nim potrzebę samodzielnego
formułowania pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi, pobudzić motywację, kształtować odważne
podejmowanie decyzji oraz innowacyjność działania i myślenia.
Article focuses on the changing role of the teacher, which affects the nature of contemporary
social change. The current form of education based on the schematic action and “safe” methods of
teaching, does not meet the needs of the generation brought up in the world of new technologies.
Requirements for modern teachers are associated with the creation of the student's education, so as
to trigger the need for questioning and seeking answers, stimulate motivation, develop bold decisions
and innovative actions and thinking.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00