Obecnie edukacja jest bardziej niż kiedykolwiek wcześniej niezbędnym
czynnikiem w kształtowaniu osobowości człowieka, przygotowania go do wyzwań
teraźniejszości i przyszłości, które nie dotyczą już jednak wyłącznie dzieci
i młodzieży, ale są postrzegane jako edukacja permanentna jednostki. Edukacja
dostarcza nie tylko wiedzy potrzebnej do wykonywania pracy zawodowej, ale
ma także wpływ na kształtowanie osobowości i charakteru człowieka. Współczesne
procesy zachodzące na świecie wprowadzają głębokie zmiany w życiu
codziennym i w obszarze pracy zawodowej, co wiąże się ze wzrastającą indywidualną
odpowiedzialnością za jakość wykształcenia, posiadanej wiedzy i kompetencji.
Z kolei proces kształcenia potwierdza to, iż intencjonalne uczenie staje się
czynnikiem różnicującym w coraz wyższym stopniu zdolności jednostek do
dostosowania się do bezustannie zmieniającej się rzeczywistości, zarówno środowiska
pracy, jak i innych sfer życia społecznego. Ponadto oświata we współczesnym
świecie przestała być samodzielnie funkcjonującą dziedziną znajdującą
się na uboczach wielkich zdarzeń ekonomicznych i politycznych. W skali globalnej,
regionalnej i lokalnej przemiany, które mają miejsce, kształtują nowy typ
społeczeństwa opartego na wiedzy i informacji, a możliwości rozwojowe gospodarek
zależą bardziej niż kiedykolwiek od jakości kapitału ludzkiego. Istnienie
silnych gospodarczo państw i społeczeństw nie zależy od siły militarnej, lecz od
siły ekonomicznej, która będzie miało swoje źródło w zasobach wiedzy, jakie są
gromadzone i wykorzystywane. Dlatego też systemy oświaty postrzegane jako
źródło dobrobytu stały się obiektem zainteresowania większości rządów państw
na świecie.
Today, education is more than ever indispensable factor in shaping human
personality prepare it for the challenges of the present and the future that do not
apply, however, only have children and young people, but are seen as permanent
education units. Education not only provides the knowledge needed to perform
the work, but also has an effect on the personality and human nature. Modern processes in the world bring profound changes in daily life and work area, which
is associated with increased individual responsibility for the quality of education,
knowledge and competence. In turn, the learning process confirms that the intentional
learning becomes a differentiating factor in getting a higher degree of
ability of individuals to adapt to the constantly changing Aug fact, both the work
environment and other spheres of social life. In addition, education in the modern
world has ceased to be self-functioning area located on uboczach great economic
and political events. The global, regional and local changes that are taking
place shaping a new type of society based on knowledge and information, and
the possibility of development of economies depend more than ever on the quality
of human capital. The existence of economically strong countries and societies
does not depend on military strength, but the strength of the economy, which
will have its source in knowledge resources that are collected and used. Therefore,
educational systems seen as a source of wealth is of interest to most governments
in the world.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00