Preferowane modele kształcenia zawodowego w średnim i wyższym szkolnictwie w Polsce Preferred Models of Vocational Training in Secondary and Higher Education in Poland
W artykule dokonano krótkiej oceny polskiego systemu edukacji po 25 latach
jego permanentnego reformowania, ze szczególnym uwzględnieniem
kształcenia zawodowego. Na tym tle przedstawiono proponowane kierunki
zmian w edukacji zawodowej na poziomie średnim i wyższym mające na celu
zintegrowanie jej z podmiotami rynku pracy. Preferowane modele kształcenia
zawodowego pozwalające na dostosowanie systemu edukacji do wymogów dynamicznego
rynku pracy to przede wszystkim kształcenie dualne i kształcenie
modułowe, reforma systemu edukacji, dualny system kształcenia, kształcenie
modułowe, praktyki zawodowe.
The article presents a brief assessment of the Polish education system after
25 years of its permanent reform, with particular emphasis on vocational training.
Against this background it shows directions of changes in vocational education
at secondary and higher levels in order to integrate it with the labor market.
Preferred models of vocational training to adapt the education system to the
requirements of a dynamic labor market is primarily a dual training and modular
education.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00