Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Intelligence and Creativity of Polish Middle-School Students : Looking for the Threshold Hypothesis

Tytuł:
Intelligence and Creativity of Polish Middle-School Students : Looking for the Threshold Hypothesis
Autorzy:
Gralewski, Jacek
Weremczuk, Ewa
Karwowski, Maciej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/45637339.pdf
Data publikacji:
2012-09-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
intelligence
creativity
creative abilities
threshold hypothesis
Źródło:
The New Educational Review; 2012, 29; 328-338
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The presented study is devoted to the examination of the threshold hypothesis (TH), which assumes a curvilinear relation between creative abilities and intelligence. The article focuses on methodological problems, particularly on analytical strategies relevant to confirming or refuting the TH. The TH was tested on more than 100 middle-school students. Intelligence was measured by Raven’s Progressive Matrices (RPM) test, and creative abilities by eight divergent production tests measuring fluency and originality of thinking. Different criteria of acceptance / rejection of the TH were applied and discussed. The TH was confirmed when the relation between creative abilities and intelligence under the threshold was greater than zero, while above the threshold it was not different from zero (the so-called A strategy). However, the TH was refuted when differences in the strength of the correlation below and above the assumed threshold of intelligence were compared (B and C strategies).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies