Informační prostředky v kontextu s edukačními procesy Information resources in the context of the educational process Zasoby informacyjne w kontekście procesu edukacyjnego
Příspěvek je věnován problematice využívání některých komunikačních
prostředků s tím souvisejícímu možnému zahlcení člověka informacemi. Konkrétně
byla zjišťována míra využívání komunikačních prostředků a intenzita pocitu
zahlcení informacemi u ostravských respondentů. Podtržena je dovednost člověka
využívat uvedené technologie tak, aby u něj nevznikl odpor k učení, které
s přijímáním nových informací souvisí.
This paper discusses the use of certain means of communication with the
ensuing human potential congestion information. Specifically, the rate was determined
by use of communication and the intensity of feeling of information
overload in Ostrava respondents. Human skill is underlined by the use of technology
so that it arose in opposition to the learning of new information related to
the adoption.
W artykule omówiono stosowanie niektórych środków porozumiewania
w kontekście możliwości występowania u człowieka przeciążenia informacyjnego.
Wskaźniki przeciążeniowe określano przy zastosowaniu różnych metod przekazywania
informacji oraz ich intensywności określanych przez respondentów.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00