Using of informations technologies and global network in educational process in a high and secondary school Wykorzystanie technologii informacyjnych oraz Internetu w procesach edukacyjnych szkoły średniej i wyższej
Research is conducted by the anonymous questioning of 260 students which
study in the 8–11-th classes of Scientifically natural lyceum № 145 city of Kyiv
and 50 students of faculties of veterinary medicine and aquatic bioresurses National
University of Nature and Bioresources of Ukraine. It is discovered, that
beginning from the 9-th class of school students actively use the network of Intrenet
to prepare for lessons at school, and later in university. With age the
percetage of children (from 35 to 90%) which perceive Global Network as the
most accessible information resource grows proportionally. Schoolchildren actively
and sufficiently often use Internet resources to prepare for the themes of biology
of simple middle levels. At the time of giving of module tasks, 68% of students
prefer taking their modules on paper rather than on a computer screen. The majority
of students lecture material better with the use of educational films (56%)
and slide projectors (33%). 29% of students use a Internet resources everyday,
and 45% accept the idea. Students note that during studies at school only 29% of
the polled students had free access to the Internet, and 27% did not have this
advantage.
Badania były przeprowadzone anonimowo wśród 260 uczniów, którzy uczą
się w 8–11 klasach Liceum o profilu biologicznym (nr 145 w Kijowie) i wśród
50 studentów wydziałów weterynarii i gospodarki wodnej Narodowego Uniwersytetu
Zasobów Naturalnych Ukrainy. Stwierdzono, że od 9 klasy uczniowie
aktywnie używają sieci Internet, by przygotować się do lekcji w szkole i później
zajęć na uniwersytecie. Z wiekiem procent dzieci (od 35 do 90%), który postrzega,
że Internet jest najdostępniejszym zasobem informacji, proporcjonalnie
rośnie. Uczniowie aktywnie i wystarczająco często używają zasobów Internetowych,
aby przygotować się z tematów z biologii na podstawowym i średnim
poziomie. Jednak 68% uczniów preferuje podawanie zadań modułowych na
papierze niż na ekranie monitora. Większość studentów uważa, że materiał wykładu
jest lepszy z użyciem projektorów (56%) i rzutników (33%). 29% studentów
używa zasobów Internetowych codziennie, a 45% sporadycznie. Badania
w szkole pokazują, że tylko 29% z ankietowanych uczniów miało swobodny
dostęp do Internetu i 27% było pozbawionych tej możliwości.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00