Edukacja artystyczna na Ukrainie w kontekście dynamicznych zmian współczesnej cywilizacji Art Education in Ukraine in the Context of Dynamic Changes of Modern Civilization
W artykule analizuje się rozwój edukacji artystycznej w obrębie noosferogenezy.
Uzasadniono znaczenie orientacji noosferycznej całego systemu edukacji
artystycznej polegającej na formowaniu świadomości opartej na wiedzy noosferycznej
i światopoglądzie noosferycznym. Osiągnięcie integracji edukacji
artystycznej ze współczesnym globalnym światem informacyjnym wymaga włączenia
przyszłych nauczycieli dyscyplin artystycznych w metasystem działalności
artystyczno-pedagogicznej, który mimo swej dynamiczności posiada pewną
strukturę i organizację, pozwala orientować się w procesie samorozwoju, dodając
mu własne ukierunkowanie.
In clause the scientific essence of modernization of art and pedagogical education
is considered. The system of a self-developing personality should be included in
the open, dynamic dissipative metasystem of art and pedagogical process.
The development of future teacher’s creative potential is analyzed on the basis
of synergetic approaches to teaching art subjects in vocational training.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00