Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Narrative, Knowledge and Moral Character in Art and Literature

Tytuł:
Narrative, Knowledge and Moral Character in Art and Literature
Autorzy:
Carr, David Thomas
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/454200.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
narrative
knowledge
moral character
art
literature
Źródło:
Multidisciplinary Journal of School Education; 2018, 13; 13-31
2543-7585
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Although the term ‘narrative’ has been subject to very loose usage, it should be clear that scientific theories cannot be considered as such in the same sense as literary and artistic works. But this clearly calls the latter into serious epistemic question. On the one hand, we are often drawn to saying that agents have learned or come to know (morally or otherwise) something from literary of other artistic fictions; on the other hand, their fictional status seems to preclude regarding this as knowledge. Drawing on insights from Plato’s Socratic and other dialogues, this paper argues that such learning from art and literature should be deemed genuine knowledge of an epistemically uncontroversial kind.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies