Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

RANKING UCZELNI WYŻSZYCH W OPARCIU O METODY PUNKTU ODNIESIENIA

Tytuł:
RANKING UCZELNI WYŻSZYCH W OPARCIU O METODY PUNKTU ODNIESIENIA
RANKING OF UNIVERSITIES BASED ON THE REFERENCE POINT METHODS
Autorzy:
Mościcka, Anna
Ogryczak, Włodzimierz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/453599.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Katedra Ekonometrii i Statystyki
Tematy:
ranking uczelni wyższych
ranking wielokryterialny
metoda punktu odniesienia
wielokryterialne wspomaganie decyzji
ranking of universities
multicriteria ranking algorithms
reference point method
multicriteria decision support
Źródło:
Metody Ilościowe w Badaniach Ekonomicznych; 2015, 16, 4; 44-53
2082-792X
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówiono metodę wyznaczenia rankingu jednostek naukowych prezentowaną przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego - metodę porównań parami z ważoną relacją przewyższania oraz wpływ wprowadzenia do rankingu jednostek referencyjnych. Następnie przedstawiono ranking jednostek wyznaczony z wykorzystaniem metod punku odniesienia. Podano również propozycję modyfikacji klasycznych metod punktu odniesienia, aby lepiej dostosować je do potrzeb wyznaczania rankingu jednostek naukowych. Podsumowanie stanowi analiza i porównanie uzyskanych wyników oraz przedstawienie wniosków końcowych.

This paper presents the ranking of universities published by the Ministry of Science and Higher Education, determined by pairwise comparisons method with a weighted outranking relationship and the impact of introduction of reference units to the ranking. Next there is presented an approach based on the reference point methods. We also propose a modification of classical reference point method, to adjust them to the needs of determining the ranking of universities. We conclude with the analysis and comparison of these two approaches.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies