Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Psychospołeczne wyzwania edukacji chłopców

Tytuł:
Psychospołeczne wyzwania edukacji chłopców
Psychosocial challenges of education boys
Autorzy:
Modzelewska, Olga
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/45248180.pdf
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Tematy:
pedagogika
chłopcy
męskość
socjalizacja
stereotypy
wychowanie
wsparcie
pedagogy
boys
masculinity
socialization
stereotypes
support
upbringing
Źródło:
Przegląd Pedagogiczny; 2024, 1; 49-62
1897-6557
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współczesna edukacja musi sprostać wielu wyzwaniom. Zaliczyć do nich można m.in. dbałość o zdrowie psychiczne młodzieży, pomoc i wsparcie młodych w procesach adaptacji do funkcjonowania w nieustannej zmianie czy poradzenia sobie z nadmiarem bodźców napływających z otoczenia. Pedagodzy powinni poszukiwać nowych sposobów współpracy z młodzieżą. Szczególnie istotna wydaje się konieczność uwzględnienia we wspomnianych procesach wsparcia chłopców w okresie ich dorastania. Ze względu na niezwykle powszechne stereotypy płciowe chłopcom często brakuje właściwych modeli postępowania, na których mogliby się wzorować w swojej drodze ku dorosłości. Fakt ten może prowadzić do reprodukcji toksycznych wzorców męskości, a tym samym ograniczenia możliwości doświadczania wszystkich obszarów życia. Stereotypowe oczekiwania dotyczące zachowania się mężczyzn promują nie tylko agresję i rywalizację, ale też tłumienie emocji, co staje się szczególnie istotne w kontekście braku wsparcia psychologicznego.

Contemporary education faces numerous challenges, including the need to prioritize the mental health of adolescents, assist and support young individuals in adapting to the ever-changing societal norms, and manage the overwhelming influx of stimuli from their surroundings. Consequently, educators should seek new approaches to work and collaborate with young people. It’s particularly crucial for the educational community to recognize the necessity of providing support for boys during their adolescence. Due to prevalent gender stereotypes, boys often lack suitable role models to emulate on their path to adulthood. This situation can lead to the transmission and perpetuation of toxic masculine patterns, limiting their ability to experience the full spectrum of life. Stereotypical expectations concerning male behavior not only promote aggression and competitiveness but also uppress emotions, especially critical considering the lack of psychological support.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies