Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Obraz ludzi starszych w opinii dzieci w młodszym wieku szkolnym

Tytuł:
Obraz ludzi starszych w opinii dzieci w młodszym wieku szkolnym
Image of elderly people in the opinion of children at school age
Autorzy:
Gogolin, Olimpia
Szymik, Eugeniusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/451976.pdf
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie
Tematy:
elderly people
senility
social perception of children
children at school
age
survey
osoby starsze
obraz starości
percepcja społeczna dzieci
dzieci w młodszym wieku szkolnym badanie sondażowe
Źródło:
Journal of Modern Science; 2018, 37, 2
1734-2031
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is to demonstrate how class I to III students see older people. To answer this question, a survey was conducted using the questionnaire survey as a research tool. The study was conducted in Czerwionka-Leszczyny and Książenice, towns located in the town and commune of Czerwionka-Leszczyny, in Rybnik district of Silesian Voivodship. The main criteria for the division of the research group were the gender and place of residence of young respondents. The chosen period of human development is not accidental, as it is at that time that the transition from superficiality to operational thinking takes place, which contributes to the deeper and more objective description of other people by children. As the research has proved, these descriptions are far from stereotyping.

Celem artykułu jest próba ukazania, w jaki sposób uczniowie klas I–III postrzegają ludzi starszych. W celu odpowiedzi na to pytanie przeprowadzono badanie sondażowe z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety jako narzędzia badawczego. Badanie zostało przeprowadzone w Czerwionce-Leszczynach i Książenicach, miejscowościach usytuowanych na terenie miasta i gminy Czerwionka-Leszczyny, w powiecie rybnickim, w województwie śląskim. Głównymi kryteriami podziału grupy badawczej stały się płeć i miejsce zamieszkania młodych respondentów. Wybrany okres rozwoju człowieka nie był przypadkowy, bowiem właśnie w tym czasie następuje przejście od powierzchowności odbioru do myślenia operacyjnego, co przyczynia się do pogłębienia i obiektywizacji opisu innych ludzi przez dzieci. Jak dowiodły badania, opisy te są dalekie od stereotypów

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies