The aim of this study is to investigate pre-service ELT teacher’s awareness of and
attitudes towards multicultural teaching and learning.
This qualitative study employs survey method and the data was collected through
the shortened version of “Preservice Teachers’ Attitudes about and Awareness of
Multicultural Teaching and Learning Scale” which includes 18 items in three sub- dimensions,
namely awareness of multicultural issues, the effect of professional courses
on dealing with multicultural approaches to education and interest in additional
training in multicultural approaches to education.
The participants as pre-service ELT teachers are commonly aware of multicultural
issues in schools.
It can be seen that the student-teachers escape facing cultural diversity despite
training provided by the university. However, the results show that the participants
are eager to receive further training in multicultural education. This can be related
to the gap between theory and practice in which students may not be taught what is
required in the field.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00