Detailed analysis of properties characteristic of social skills, one
should base on the theory M. Agryle which presented is also eating the
process. He also spotted the analogy between social skills and motor abilities.
So detailed and multifaceted analysis of social skills is emphasizing
their meaning in the social life, above all in such areas, in which human
relationships are gaining the offi cial dimension at institutions organization.
Th erefore seems justifi ed so that social issues, with special pointing
at social abilities, are in programs of educating these schools which in
their assumption they are preparing to the work with people.
One should understand social skills as the self-control and applying
specifi c abilities which in determined social situations eff ects are bringing,
is eff ective and at the same time in accordance with applicable standards
and principles. And so for professional qualifi cations in our times
required of the command and managerial staff deliberate and eff ective applying
social abilities and the acquaintance of their theoretical dimension
are essential.
Social skills can be treated as the tool for the command staff for creating
partnership principles understood in the context of eliminating conscious
of cooperating with other people or as the method distance and of
creating and developing the positive social bond in the reporting team.
Szczegółową analizę właściwości charakterystycznych dla umiejętności
społecznych, należy opierać na teorii M. Argyle’a, który prezentował je
również jako proces. Spostrzegł on również analogię między umiejętnościami
społecznymi a umiejętnościami motorycznymi. Tak szczegółowa
i wielostronna analiza umiejętności społecznych podkreśla ich znaczenie w życiu społecznym, przede wszystkim w takich obszarach, w których
relacje międzyludzkie nabierają wymiaru służbowego w instytucjach
zhierarchizowanych. Dlatego też wydaje się zasadne, aby problematyka
społeczna, ze szczególnym wskazaniem na umiejętności społeczne, znajdowała
się w programach kształcenia tych szkół, które w swoim założeniu
przygotowują do pracy z ludźmi.
Umiejętności społeczne należy rozumieć jako opanowanie i stosowanie
konkretnych umiejętności, które w określonych sytuacjach społecznych
przynoszą efekty, są skuteczne, a jednocześnie zgodne z obowiązującymi
normami i zasadami. Niezbędne zatem dla współcześnie
wymaganych kwalifi kacji zawodowych kadry dowódczej i kierowniczej
jest świadome i efektywne stosowanie umiejętności społecznych oraz znajomość
ich wymiaru teoretycznego.
Umiejętności społeczne mogą być traktowane jako narzędzie dla kadry
dowódczej do kreowania zasad partnerstwa rozumianych w kontekście
świadomego współdziałania z innymi ludźmi lub jako metoda eliminowania
dystansu oraz tworzenia pozytywnej więzi społecznej w podległym
zespole i rozwijania jej.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00