Th e development of the market economy in the late nineteenth and
early twentieth century brought the establishment of marketing. Th ere
was the need for action on the market aimed at obtaining the desired
response by the entrepreneur, and later – the competitive advantage.
Th ere was also the need for a practical and useful knowledge. Marketing
is not therefore a set of theoretical rules, claims and invented guidelines,
but is a generalized experience of the practical rules of conduct of
companies, which, thanks to their use, can gain market success in
economic competition. Th ese processes are inextricably linked with the
market being the center of the action.
It is therefore necessary to use many tools and sales techniques
(packaging, pricing, distribution, promotion, market analysis through
its continuous research) focusing around the function of the product,
associated services, and prices. Th e most important is the self-satisfaction
of the customer. Some people think that marketing is a way that facilitates
the sale of products, others that it is tantamount to advertising. Marketing
however is much more than the ability to sell and advertise goods or
services.
Wraz z rozwojem gospodarki kapitalistycznej na przełomie XIX i XX
w. powstała dziedzina nauki nazwana marketingiem. Już wtedy odczuwano
potrzebę działania na rynku, mającego na celu uzyskanie przez
przedsiębiorcę pożądanego odzewu, a w późniejszym okresie przewagi
konkurencyjnej. Widzino konieczność stosowania praktycznej i użytecznej
wiedzy. Marketing nie jest więc zbiorem teoretycznych praw, twierdzeń
i wymyślonych zasad, a uogólnionym doświadczeniem praktycznych
zasad postępowania fi rm, które dzięki ich stosowaniu uzyskują na rynku sukces w rywalizacji gospodarczej. Procesy te nierozerwalnie związane są
z rynkiem, jako centrum działania.
Należy zatem wykorzystywać wiele narzędzi i technik sprzedaży (opakowanie,
cenę, rozpowszechnianie, promocję, analizę rynku poprzez jego
ciągłe badanie), koncentrując się wokół funkcji wyrobu, usług towarzyszących
oraz ceny. Najważniejsza staje się satysfakcja własna nabywcy.
Niektórzy sądzą, że marketing to sposób ułatwiający sprzedaż produktów,
inni, że jest on równoznaczny z reklamą. Marketing jest jednak czymś
więcej niż umiejętnością sprzedawania i reklamowania towarów i usług.
W niniejszym artykule szczególnym rozważaniom i badaniom został
poddany jeden z elementów marketingu-mixu – promocja, a dokładniej
– promocja placówki edukacyjnej.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00