Kompetencje menedżerskie spójne z procesem organizacyjnego uczenia się we współczesnych przedsiębiorstwach Managerial Competences, coherent with the process of Organisational Learning in contemporary companions
Contemporary companies operate in a state of perpetual changes, adopting to
them or exceeding them, striving for the ideal state. At the organisational level, they
ensure not only survival, but also undisturbed development. The model of functioning
that is most closely reflected in such an endeavour is an organisation in which such
scientific disciplines as a learning organisation, organisational learning or knowledge
management are permeated. At the group level, this pursuit depends largely on
managerial competence, which illustrates the effectiveness of team management.
This is strongly correlated with the amount of talent, skills and knowledge held by the
manager, supported by appropriate personality traits, experience and the developed
behaviours. Development at the individual level, on the other hand, as based on
openness to experience and self-reflection, is not oriented solely on the results it
achieves. The aim of this article is to detail the determinants of the development of an
enterprise as a Metanoic Organisation, with a particular emphasis on the managerial
competences consistent with the process of organisational learning
Współczesne przedsiębiorstwa działają w warunkach nieustającej zmiany, adaptując
się lub wyprzedzając zmiany, dążą do stanu idealnego. Na poziomie organizacyjnym
zapewniając nie tylko przetrwanie, ale także niezakłócony rozwój. Modelem funkcjonowania, który w największym stopniu odzwierciedla takie dążenie, jest organizacja,
w której przenikają się takie koncepcje jak: organizacja ucząca się, organizacyjne
uczenie się czy zarządzanie wiedzą. Na poziomie grupy dążenie to zależne
jest w dużej mierze od kompetencji menedżerskich, które obrazują skuteczność w zarządzaniu
zespołem. Jest to silnie powiązane z sumą posiadanych przez menedżera
zdolności, umiejętności i wiedzy, wspartej na odpowiednich cechach osobowości,
jak również z doświadczeniem i wypracowanymi sposobami zachowania. Natomiast
rozwój na poziomie jednostki, dla której podstawą jest otwartość na doświadczenie
i autorefleksja, nie jest zorientowany wyłącznie na osiągane przez nią rezultaty. Celem
artykułu jest określenie uwarunkowań rozwoju przedsiębiorstwa jako organizacji
żywej, przekształcającej się, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji menedżerskich
spójnych z procesem organizacyjnego uczenia się.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00