Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Usługi edukacyjne – misja czy komercja?

Tytuł:
Usługi edukacyjne – misja czy komercja?
Educational services – mission or commerce?
Autorzy:
Antczak, Barbara
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/451606.pdf
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie
Tematy:
market
marketing
mission
demand
supply
consumer
rynek
misja
popyt
podaż
konsument
Źródło:
Journal of Modern Science; 2015, 24, 1; 335-347
1734-2031
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Th e perception of education as a service is a relatively new phenomenon. On the educational services market there appear all the same basic elements: supply (number of educational institutions and their „processing capacity” as well as their off er) and demand (quantitative and qualitative demand for educational services) which is determined i.e. by the population demographic structure, the level of wealth of the society, the level of aspirations of parents and their children. Is it therefore possible to use without any restrictions common marketing methods with respect to education? Can it be treated as other services? Th e answers to the above questions are not simple mainly because of the specifi c character of this market of services, which is at the same time very diff erent. It gives the result aft er many years and it „shapes” the human being starting from a very young age, which has a huge impact on the society as a whole.

Artykuł poświęcony jest, bardzo ważnej z punktu widzenia społeczeństwa obywatelskiego, tematyce dotyczącej komercjalizacji (urynkowienia) usług edukacyjnych. Postrzeganie edukacji jako usługi jest zjawiskiem stosunkowo nowym. Na rynku usług edukacyjnych występują, tak jak na każdym innym, podstawowe elementy: podaż (liczba placówek edukacyjnych oraz ich ,,moc przerobowa”, jak również ich oferty) i popyt (ilościowo- jakościowe zapotrzebowanie na usługi edukacyjne), określany m.in. przez strukturę demografi czną ludności, poziom zamożności społeczeństwa, poziom aspiracji rodziców i dzieci. Czy można zatem, bez ograniczeń, stosować znane metody marketingowe w odniesieniu do edukacji? Czy można ją traktować jak inne usługi? Artykuł ten jest próbą odpowiedzi na tak postawione pytania, choć trzeba przyznać, że nie będzie to proste, głównie z powodu specyfi ki tego rynku – usług edukacyjnych, rynku niezwykle odmiennego, dającego, m.in. rezultat – efekt po latach. Edukacja kształtuje człowieka od najmłodszych lat, co ma ogromny wpływ na społeczeństwo jako całość.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies